Nemačka: Do 2020. milion elektromobila

Bez autora
Dec 07 2010

Nemački BMW, jedan od najvećih proizvođača luksuznih vozila na svetu, upravo priprema fabriku za proizvodnju elektromotora u Lajpcigu, u okviru projekta koji košta 400 miliona evra, a na sličan korak odlučili su se "Mercedes-Benc", "Audi" i "Folksvagen." Na putu do elektrovozila i u trci sa konkurentima, velike nemačke firme za proizvodnju auto-delova, kao što su "Boš", BASF, "Evonik", ili "Litek", osnovale su konzorcijum u kome se dogovaraju o investiranju u razvoj tehnike izrade "zelenih" vozila, a sa istim ciljem snage su udružili i istraživacki instituti. Cilj je da na nemačkim drumovima do 2020. godine bude milion automobila na električni pogon. Pritisak konkurencije, međutim, je ogroman i ne može se reći da Nemačka ima prednost nad drugima. Zemlje poput SAD, Japana, Kine, Koreje, ili Francuske, ulažu milionske sume u razvoj odgovarajuće industrije i tržišta, dok Nemačka ne želi da poveća sadašnji budžet od 500 miliona evra godišnje. Japan već ima prednost od dve godine, kada je reč o razvoju tehnike auto-baterija.

Nemačka: Do 2020. milion elektromobilaNemački BMW, jedan od najvećih proizvođača luksuznih vozila na svetu, upravo priprema fabriku za proizvodnju elektromotora u Lajpcigu, u okviru projekta koji košta 400 miliona evra, a na sličan korak odlučili su se "Mercedes-Benc", "Audi" i "Folksvagen."

Na putu do elektrovozila i u trci sa konkurentima, velike nemačke firme za proizvodnju auto-delova, kao što su "Boš", BASF, "Evonik", ili "Litek", osnovale su konzorcijum u kome se dogovaraju o investiranju u razvoj tehnike izrade "zelenih" vozila, a sa istim ciljem snage su udružili i istraživacki instituti, preneo je "Dojče vele" (DW).

Nemački ministar privrede Rajner Bruderle izjavio je da je cilj da na nemačkim drumovima do 2020. godine bude milion automobila na električni pogon.

Pritisak konkurencije, međutim, je ogroman i ne može se reći da Nemačka ima prednost nad drugima.

Zemlje poput SAD, Japana, Kine, Koreje, ili Francuske, ulažu milionske sume u razvoj odgovarajuće industrije i tržišta, dok Nemačka ne želi da poveća sadašnji budžet od 500 miliona evra godišnje, navodi DW i ističe da Japan već ima prednost od dve godine, kada je reč o razvoju tehnike auto-baterija.

Nemačka Nacionalna platforma za elektromobile (NPE), međutim, upozorava da je za obezbeđivanje važnih istraživačkih projekata do 2013. godine, potrebno bar četiri milijarde evra.

Sa unapređenjem tehnologije, počele su da padaju i cene elektrovozila, što bi moglo podstaći njihovu prodaju. Tako, recimo, automobil koji je prošle godine koštao 57.000 evra, sada staje 34.390 evra - i to samo zbog baterija.

Ali, problem sa elektroautomobilima je u tome što su im baterije još uvek vrlo glomazne i teške, pa se grozničavo radi na proizvodnji manjih baterija koje će, istovremeno, moći da prevaljuju veće razdaljine sa jednim punjenjem.

"Pežo-Sitroen" počeo isporuku elektrovozila

Francuske udružene autokompanije "Pežo-Sitroen" (PSA) planiraju da proizvedu 1.500 električnih verzija višenamenskih vozila tipa ven "pežo partner" i "sitroen berlingo" u 2011. godini, sa proizvođačem delova za električne automobile "Venturi", čije je sedište u Monaku.

Firma "Venturi" izrađuje baterije, pogonske agregate i druge delove za elektrovozila, čija je isporuka već počela. Poznata po snabdevanju elektroopremom snažnih sportskih automobila, kompanija "Venturi" očekuje da će njen ugovor o isporukama PSA, ostati ograničen na manje volumene, preneo je internet portal "Autonjuz."

Izvršni direktor firme "Venturi" Gildo Palanko Pastor izjavio je da bi se električna vozila tipa "ven" uskoro mogla proizvoditi i u većem broju, ali da je, za sada, tražnja dosta niska.

Kompanija PSA je do sada isporučila 250 jedinica francuskom poštanskom servisu, a uskoro će krenuti prodaja manjih automobila opremljenih sa dve baterije - modeli "pežo iOn" i "sitroen C-zeo."

Oba vozila za osnovu imaju "Micubišijev" model "i-MiEV" i izrađuju se u Japanu, u okviru PSA alijanse sa "Micubišijem."

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik